Jump to content
GLFI1969

Un chiarimento su come disinstallare un private fix.

Recommended Posts

Ciao, mi sono fatto inviare la PF5074 per il KES11 e ho già preparato e testato il task per l'installazione dal KSC.

Vorrei però preparare anche il task di rimozione, in caso riscontrassi qualche problema.

Ho letto l'articolo sul portale dell'assistenza Kaspersky ma non mi è chiaro il passaggio 5 nella preparazione del package per la rimozione.

Link all'articolo:

https://support.kaspersky.com/us/14409#block6

L'articolo scrive:

To remove a patch from a specific device or a group of devices:

1. In the Administration Console, go to Advanced → Remote installation → Installation packages.
  2. In the right frame, click Create installation package.
  3. Select Create installation package for specified executable file.
  4. Enter the name for the package and click Next.
  5. Click Select and specify the path to the MSP file with the patch. The file must be located in the folder with MSP and MSI files of the major application version.
  6. In the Executable file command line field enter the following:
    • To uninstall the patch: 
      /i <GUID KES> MSIPATCHREMOVE={GUID of PrivateFix} EULA=1 /qn
    • To uninstall the patch and install an update: 
      /i <GUID KES> MSIPATCHREMOVE={GUID of PrivateFix} EULA=1 /qn; 
      {GUID PrivateFix} PATCH=<name of the MSP file of the patch> EULA=1 /qn
  7. Click Next→ Finish.
  8. Create a remote installation task with this installation package for a device or a group of devices.
  9. Run the task to remove the patch.

Cosa significa: The file must be located in the folder with MSP and MSI files of the major application version. 

Devo creare un package completo? cioè contenete anche tutto il KES11 + la patch?

Io ho fatto il package solo con l'MSP della patch con questo comando:

/i {E7012AFE-DB97-4B8B-9513-E98C0C3AACE3} MSIPATCHREMOVE={67C6EB9B-6450-41E5-A19B-7C7B7B05B361} EULA=1 /qn

ma il task finisce sempre con l'errore: per installare l'applicazione è necessario accettare la gestione dei dati personali.

• Create New...

Important Information

We use cookies to make your experience of our websites better. By using and further navigating this website you accept this. Detailed information about the use of cookies on this website is available by clicking on more information.