Jump to content

Abonnement stoppen en automatisch verlengen uitzetten

Recommended Posts

Posted

Beste,

Vorige jaar wou ik al stoppen met Kaspersky omdat hij eigenlijk voor mij overbodig is geworden.

Vorig jaar had geen verlengingsmail ontvangen, geen betaling gedaan en toch werd mijn Kaspersky voor een jaar verlengd.

Althans ik kon nergens een betaling vinden.

Contact opgenomen met de support van Kaspersky en krijg altijd mails terug wat mijn probleem niet kon oplossen.

Ik zie dat mijn licentie ook op automatisch verlengen staat. Dat kan ik helaas nergens aanpassen!

Dus terug contact met Kaspersky met de vraag of ze mijn abonnement kunnen stopzetten.

Ik kreeg volgende mail terug (gelijkaardig aan vorig jaar):

Thank you for contacting Kaspersky support.

We are sorry for any inconvenience caused.

We couldn't find any recent orders associated with your email address (*****@*****.tld).

Please provide the order number you would like to cancel.

If you don't have the order number, could you please provide the following information?

1. Your name:
2. Billing address:
3. Email address:
4. Date of the charge:
5. Payment type (Card, Paypal, Wire, etc):
6. Credit card type (Visa, Mastercard, AmEx, etc):
7. Last 4 digits of the credit card:
8. Amount and currency:
9. A copy or screenshot of the payment details on your statement. The “How to take a screenshot” guide is available here: http://support.kaspersky.com/general/various/492

Als ik niks heb betaald. Hoe kan ik hun dan deze gegevens doorsturen als er geen transactie is gebeurd???

Ik kan Kaspersky nu al verwijderen, maar ik ben ook benieuwd of mijn Kaspersky binnen een maandje terug verlengd gaat worden zonder betaling.

Posted

@Wes56

Zie hierna enkele links  ? 

Hoe annuleer ik het abbonement :
https://support.kaspersky.com/nl/faq/faq_sales_nexway_be#how-to-cancel-an-auto-renewal-plan

How to disable license auto-renewal for Kaspersky solutions for home (*) :
Hoe de automatische verlenging van licenties voor Kaspersky-oplossingen voor thuis uit te schakelen :
https://support.kaspersky.com/common/buy/15346

How to request a refund for a Kaspersky application (*) :
Hoe een terugbetaling aanvragen voor een Kaspersky-applicatie
https://support.kaspersky.com/common/buy/14828

(*) Sommige artikels zijn niet beschikbaar in het Nederlands :

Posted

Deze stappen ook al doorgelezen. Ik word altijd van het kastje naar de muur gezonden.

Veel tekst zonder resultaat.

Het disablen van auto-renewal klopt ook al niet, want er staat bij mij geen optie om dit uit te schakelen.

Ik kocht een laptop met 2jaar licentie van Kaspersky inbegrepen. Mogelijks kocht ik hierna 1x zelf een verlengsleutel en betaalde dit met Paypal. Vorig jaar geen licentie gekocht en nergens is er geld van mijn rekening gegaan. Toch kreeg ik terug een licentie voor een jaar.

Mogelijks kan ik mij nergens afmelden omdat ik ook nooit een rekening heb gekoppeld.

Normaal zou je ook een mail moeten ontvangen dat je licentie opnieuw vernieuwd gaat worden met het te betalen bedrag.

Dit heb ik nog nooit ontvangen.

Dus???? Ik heb ook al eens iets gehoord van 'shared licence' .

Ik denk dan als 1 iemand z'n sleutel verlengd de andere gebruiker automatisch ook een nieuwe licentie krijgt voor een jaar.

Kan dit?

Ik denk dat ik nu nog de periode van de licentie zal uitdoen. Puur om te kijken of de licentie nu terug vernieuwd gaat worden.

Posted

Deze stappen ook al doorgelezen. Ik word altijd van het kastje naar de muur gezonden.

Veel tekst zonder resultaat.

Het disablen van auto-renewal klopt ook al niet, want er staat bij mij geen optie om dit uit te schakelen.

Het enige dat er bij mij staat is iets van Nexway:

2.thumb.jpg.76e8290549b9b6e0a2cdeadfe7b545cf.jpg

Daar heb ik geen account dus daar kan ik me ook al niet inloggen.

Ter info.

Ik kocht een laptop met 2jaar licentie van Kaspersky inbegrepen. Mogelijks kocht ik hierna 1x zelf een verlengsleutel en betaalde dit met Paypal. Vorig jaar geen licentie gekocht en nergens is er geld van mijn rekening gegaan. Toch kreeg ik terug een licentie voor een jaar.

Mogelijks kan ik mij nergens afmelden omdat ik ook nooit een rekening heb gekoppeld.

Normaal zou je ook een mail moeten ontvangen dat je licentie opnieuw vernieuwd gaat worden met het te betalen bedrag.

Dit heb ik nog nooit ontvangen.

Dus???? Ik heb ook al eens iets gehoord van 'shared licence' .

Ik denk dan als 1 iemand z'n sleutel verlengd de andere gebruiker automatisch ook een nieuwe licentie krijgt voor een jaar.

Kan dit?

Ik denk dat ik nu nog de periode van de licentie zal uitdoen. Puur om te kijken of de licentie nu terug vernieuwd gaat worden.

Posted

@Wes56 Hi,

2 hours ago, Wes56 said:

Ik word altijd van het kastje naar de muur gezonden.

Heeft u een poging ondernomen met https://support.kaspersky.com/nl/b2c/nl#contacts →  Hulp op afstand ?
U doet er goed aan om een bondige duidelijk vraag in TXT voor te bereiden (copy/paste)

4 hours ago, Wes56 said:

We couldn't find any recent orders associated with your email address (*****@*****.tld).

De Support zou onder normale omstandigheden  uw abonnement moeten kunnen achterhalen op basis van het email addres dat uw Kaspersky applicatie verbindt met uw My Kaspersky  account, ofwel ook op basis van uw licentie sleutel.

2 hours ago, Wes56 said:

'shared licence' ... Ik denk dan als 1 iemand z'n sleutel verlengd de andere gebruiker automatisch ook een nieuwe licentie krijgt voor een jaar.

Heeft u uw eigen credentials gedeeld met een andere gebruiker 🤔 , enkel de eigenaar heeft het beheer van zijn   licentie in handen , zie overzicht hierna aub :

Beschikbare functies van de applicatie voor de eigenaar van het abonnement(*)

1) Een abonnement op Kaspersky Plus / Premium voor 5 of 10 apparaten is geldig voor 5 of 10 apparaten.

2) Kaspersky VPN Premium  is beschikbaar op elk apparaat met de login die wordt gebruikt bij de aankoop van Kaspersky Plus / Premium

3) Kaspersky Password Manager Premium  is beschikbaar op elk apparaat met de login die wordt gebruikt bij de aanschaf van Kaspersky Plus / Premium.

(* ) Waar kunt u de activeringscode voor abonnementen raadplegen voor Kaspersky Standard, Plus, Premium

Activering van Kaspersky Standard, Plus, Premium-toepassingen wordt uitgevoerd zonder activeringscode. Uw abonnement wordt na aankoop op de website Kaspersky automatisch geregistreerd in uw account Mijn Kaspersky-account. De app wordt automatisch geactiveerd zodra u deze hebt gedownload van My Kaspersky en deze hebt geïnstalleerd. "

Beschikbare functies van de gedeelde toepassing met een andere gebruiker (**)

Als u een Kaspersky-product hebt aangeschaft met het pakket met gedeelde bescherming, kunt u de bescherming delen met andere gebruikers. Elke gebruiker van Kaspersky Plus/Premium die is uitgenodigd met een voorstel voor delen krijgt:
  • Zijn persoonlijk MyKaspersky account 
  • Kaspersky Plus / Premium
  • Kaspersky Password Manager Premium met persoonlijke online kluis
  • Gratis versie Kaspersky VPN (beperkt dag volume - Selectie vpn server)

Met een abonnement voor 5 apparaten kan u 4 gebruikers uitnodigen
Met een abonnement voor 10 apparaten kan u 9 gebruikers uitnodigen

⚠️Gasten kunnen alleen gebruik maken van de applicaties in de versie van de eigenaar:
Kaspersky Standard / Plus / Premium

(**) Hoe deel je je bescherming met een andere gebruiker

Aanmaken van  zijn persoonlijk  My Kaspersky account :

De eigenaar van een 'gedeeld abonnement'  beschikt over volgende opties:

(1) Gedeelde bescherming:
https://support.kaspersky.com/nl/my-kaspersky/134048

(2) Beheer op afstand van computerbescherming:
https://support.kaspersky.com/help/Kaspersky/Win21.16/nl-NL/85310.htm

(3) Over het pakket Gedeelde bescherming
https://support.kaspersky.com/nl/my-kaspersky/228143

Hou me verder op de hoogte aub , ik zal nakijken welke bijkomde acties ondernomen kunnen worden ...

Posted
3 minutes ago, Berny said:

@Wes56 Hi,

Heeft u een poging ondernomen met https://support.kaspersky.com/nl/b2c/nl#contacts →  Hulp op afstand ?
U doet er goed aan om een bondige duidelijk vraag in TXT voor te bereiden (copy/paste)

Neen. Mogelijks allemaal in het Engels? Mijn Engels in niet zo goed.

De Support zou onder normale omstandigheden  uw abonnement moeten kunnen achterhalen op basis van het email addres dat uw Kaspersky applicatie verbindt met uw My Kaspersky  account, ofwel ook op basis van uw licentie sleutel.

Begrijp dit ook waarom ze dit niet kunnen achterhalen.

Heeft u uw eigen credentials gedeeld met een andere gebruiker 🤔 , enkel de eigenaar heeft het beheer van zijn   licentie in handen , zie overzicht hierna aub :

Neen en zou niet weten hoe ik dit moet doen.

Hou me verder op de hoogte aub , ik zal nakijken welke bijkomde acties ondernomen kunnen worden ...

Posted

@Wes56 Hi,

Kan u mij uw Support INC nummer via Private Message overmaken aub,  ik zal  deze week nakijken wat er kan ondernomen worden.

Posted
11 minutes ago, Berny said:

@Wes56 Hi,

Kan u mij uw Support INC nummer via Private Message overmaken aub,  ik zal  deze week nakijken wat er kan ondernomen worden.

Net doorgestuurd. Misschien kan ik het zo laten ik weet het niet.

Want nogmaals er is vorig jaar geen betalings  transactie geweest. Mogelijks kan ik gewoon Kaspersky verwijderen en zal er verder ook niks gebeuren.

Posted

@Wes56 Hi,

Dank u !

Het verwijderen van de applicatie stopt de automatische verlenging niet.

Posted
10 minutes ago, Berny said:

@Wes56 Hi,

Dank u !

Het verwijderen van de applicatie stopt de automatische verlenging niet.

Begrijp ik maar zolang er geen geld van mijn rekening gaat is dit ok voor mij 😉

Natuurlijk is het beter als we dit op een correcte manier kunnen stoppen.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now

• Create New...