Jump to content

Onbekende cookie laat zich niet verwijderen c.q. rechten aanpassen.


Ann53
Go to solution Solved by Berny,

Recommended Posts

Hoi,

Er staat opeens een 'vreemde' cookie onder 'chrome://settings/content/all' in Chrome op mijn PC, namelijk:

file:/// __ file 

Wat ik ook doe ik krijg het niet weg, zelfs na diverse keren verwijderen, verversen en opnieuw opstarten.

Bovendien heb ik ook alle opties onder deze 'vreemde' cookie, alles op 'blokkeren' gezet, ook hier na verversen/opnieuw opstarten geldt dat alles weer bepaalde met bepaalde rechten staat.

Maar ook alle rechten wissen leverde niets op, het staat en blijft daar staan. En ik heb het vermoeden dat het een 'kwaadaardige' bedoeling heeft.

Ook de tip die ik kreeg 'extensies' tijdelijk uit te schakelen, om te zien of het door een van deze extensies kwam, zowel Chrome als de Kaspersky bleken het niet te veroorzaken. 

Hebben jullie ooit gehoord van deze file? Of weten jullie misschien of dit iets kwaadaardigs is??

Een uitgebreide scan van Kaspersky leverde niets op en ik kan er nergens iets over vinden op het internet. Wie o wie kan mij helpen?

Indien gewenst kan ik het Get-info bestand toesturen, deze staat klaar!

Zie de screendumps ter verduidelijking.

vriendelijke groet,

Ann

01.jpg

02.jpg

03.jpg

Edited by Ann53
Link to comment
Share on other sites

  • The title was changed to Onbekende cookie laat zich niet verwijderen c.q. rechten aanpassen.
  • Solution

@Ann53 Welkom.

Heeft u een poging ondernomen met :

  • CCleaner ?
  • CMD Command  als Admin → Del “C:\Users\username\folder\file" ?
  • Onder Safe Mode  ?

Indien een volledige Kaspersky scan geen kwaadaardig(e) object(en) detecteert dand is uw systeem clean.

⚠️Wegens privacy redenen worden er geen GSI Logs gedeeld op dit Forum

Link to comment
Share on other sites

Hi Berny,

Bedankt voor de tips, CMD gebruik ben ik niet zo goed in en durf dit niet aan, sorry...

Ook tips van anderen hebben er niet toe mogen leiden het 'probleem' op te lossen. Zelfs iemand die de hele dag met cms werkt (maar ook het oudere html), heeft geen idee wat het is of wat het 'kan doen'.

Ook de vraag op het Google Chrome forum levert me geen oplossing op. Zelf zit ik er aan te denken, het gehele cookies gebeuren te verwijderen en ja, ik weet dat ik me dan opnieuw aan moet melden bij diverse sites. Is dat het ook niet, dan zal ik moeten kiezen voor een Format C.

Zal ik, indien jullie daar wat meer op kunnen zien, toch het get-info file toesturen? En waar kan ik dit dan naar toe sturen?

Alvast bedankt voor alle moeite.

groet, Ann

Link to comment
Share on other sites

@Ann53

Dank voor uw reply. GSI Logs zijn uitsluitend bestemd voor het Kaspersky Technical Support team, en worden wegens privacy redenen systematisch verwijderd op dit Forum. Het ziet ernaar uit dat uw Topic geen Kaspersky issue is , ik stuur u later vandaag een PM.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now


×
×
  • Create New...