Jump to content
webmaster@cafenegril.fr

Problème d'installation sous Windows 8.1

Recommended Posts

Bonjour,

La société pour laquelle je travaille vient de renouveler une partie de son parc avec des stations de travail sous Windows 8 et j'ai upgradé la mienne en Windows 8.1 AVANT d'essayer d'installer Kaspersky Small Office Security 3 avec la dernière version disponible sur le site (et le CD officiel d'installation).

Il s'agit de ksos13.0.4.233FR_5243.exe qui est pourtant annoncée compatible avec Windows 8.1 dans les conditions décrites ci-dessus. Rien à faire : mon système est déclaré incompatible.

Sur le forum en Anglais, j'ai trouvé un patch (ksos13.0.4.233aEN_5538) qui s'est installé correctement mais malheureusement, Kaspersky est en Anglais. Pas de souci pour moi, je parle couramment la langue et je m'en débrouillerai mais mes collaborateurs ne parlent que Français et je voudrais également upgrader leur station en 8.1.

Quelqu'un sait-il ou je peux trouver le patch 5243 sur une installation en Français ?

Merci d'avance pour votre aide.

Cordialement,

Jack

webmaster@cafenegril.fr

Bonjour

A instant message, il semble/semblerait que/ksos13.0.4.233aFR_5596 http://support.kaspersky.com/fr#s_tab2 / Month/Day/Year/ Added http://whitelist.kaspersky.com/advisor#sea...42bb7c2082448d4

Extrait analyse/capture écran

Fin de la tâche 22/01/2014 17:09:58 Analyse de l'ordinateur

ksos13.0.4.233aFR_5596.exe Ok 22/01/2014 17:09:58 Analyse de l'ordinateur

patch_a Ok 22/01/2014 17:09:05 Analyse de l'ordinateur

ksos13.0.4.233aFR_5596.exe:Zone.Identifier Ok 22/01/2014 17:07:56 Analyse de l'ordinateur

Lancement de la tâche 22/01/2014 17:07:56 Analyse de l'ordinateur

post-232631-1390407353_thumb.png

Edited by avperso

Hello avperso,

Merci pour vos deux réponses mais pour être tout à fait franc avec vous, je n'y comprends rien.

Just in case you are not a native French speaker, would it be easier for you to continue in English ?

From your various post I understand that ksos13.0.4.233aFR_5596 is available (French version including the patch). Is that correct ?

The link provided doesn't bring me at the right place where to download it, if it was meant for that.

Also the picture attached doesn't tell me much more.

Your understanding of my initial question is right. I have received my workstation with Windows 8, then upgraded it to 8.1 and only after this, I tried unsuccessfully to install KSOS3.

The message I received tells me that my workstation is not compliant with this version.

I have installed the latest (provided on the official CD and also available for download).

The one I got from the English speaking forum is from a German who provided the patch but this one is in English. No issue for my workstation : it works perfectly. But for my colleagues, they have to stay with Windows 8 instead of 8.1 as long I haven't found and tested the patch over the French version of KSOS3 as they do not understand English at all.

Hope this is a clear explanation of the issue we are facing.

Thanks again for your valuable assistance.

Warmest regards,

Jack

• Create New...

Important Information

We use cookies to make your experience of our websites better. By using and further navigating this website you accept this. Detailed information about the use of cookies on this website is available by clicking on more information.