Help - Search - Members
Full Version: Sinds kav 2010 downloaden traag
Kaspersky Lab Forum > Nederlands Gebruikersforum > Producten voor thuisgebruikers
marchel
Hallo,

Sinds kort windows 7 geinstalleerd, daarna was ik verplicht om kav 2010 te instaleren (kav 2009 werkt niet onder w7).
Als ik grote bestanden download (bv een film) met gribbit is de download snelheid met 1/3 afgenomen.

Op een andere pc met windows xp en kav2009, en downloaden van de zelfde bestanden gaat de snelheid wel goed.

Als ik op de windows 7 pc kav 2010 tijdelijk uitzet, is de snelheid goed. Het heeft volgens mij dus temaken met kav 2010.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen????
Wissertje
Instellingen > bedreigingen en uitzonderingen > uitzonderingen > instellingen > vertrouwde programma's Zoek je je Grabit en dan even aanvinken netwerkverkeer niet scannen.

Werkt als een lier. biggrin.gif

Edit: zie trouwens nu pas dat je alleen antivirus hebt. Dan kun je onder netwerk > bewaakte poorten de poort uitvinken. Als het goed is werkt dat ook.
marchel
QUOTE(Wissertje @ 6.11.2009 18:17) *
Instellingen > bedreigingen en uitzonderingen > uitzonderingen > instellingen > vertrouwde programma's Zoek je je Grabit en dan even aanvinken netwerkverkeer niet scannen.

Werkt als een lier. biggrin.gif

Edit: zie trouwens nu pas dat je alleen antivirus hebt. Dan kun je onder netwerk > bewaakte poorten de poort uitvinken. Als het goed is werkt dat ook.

Bedankt, voor je snelle reactie,
Ik heb het uitgevoerd, pc opnieuw gestart, maar zie geen download snelheids verschil.
Wissertje
Je hoeft de pc niet op te starten. Welke van de 2 heb je gedaan dan? Ik heb zelf KIS dus weet niet welke optie je hebt.
marchel
QUOTE(Wissertje @ 6.11.2009 18:46) *
Je hoeft de pc niet op te starten. Welke van de 2 heb je gedaan dan? Ik heb zelf KIS dus weet niet welke optie je hebt.

Ik heb nu beide opties gedaan.
1e dreiging en uitzonderingen, vertrouwd prog, grabit toegevoegd, netwerk niet scannen.
2e netwerk, poort uitgezet (119)

ook dit werkt niet.

als ik kav tijdelijk pauzeer, werkt het als een speer. Dat kan alleen nooit de bedoeling zijn.
Wissertje
Nee niet beide doen. Zet het vinkje bij de poort terug. Krijg je bij mijn eerste optie die ik aangaf de volgende scherm?

marchel
QUOTE(Wissertje @ 6.11.2009 19:14) *
Nee niet beide doen. Zet het vinkje bij de poort terug. Krijg je bij mijn eerste optie die ik aangaf de volgende scherm?

netwerkpoort staat weer aan.

Krijg inderdaad het zelfde scherm.
Als ik daar bij ook nog de vink aanzet bij: programma-activiteit niet bewaken, is de download snelheid goed.
Ik weet alleen niet wat voor gevolgen dit heeft.
Wissertje
Geen. Dat gaat puur om wat Grabit doet, en dat is alleen downloaden. Als je problemen tegen komt kun je ze alle 4 proberen.
marchel
QUOTE(Wissertje @ 6.11.2009 19:24) *
Geen. Dat gaat puur om wat Grabit doet, en dat is alleen downloaden. Als je problemen tegen komt kun je ze alle 4 proberen.

Wissertje, bedankt voor alle hulp.
Ik ga weer met een gerust hart verder met downloaden bravo.gif
Wissertje
Graag gedaan. Download ze. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.