Help - Search - Members
Full Version: Windows doet raar!
Kaspersky Lab Forum > Nederlands Gebruikersforum > Producten voor thuisgebruikers
(A)art
Hallo

Enige dagen geleden KIS geinstalleerd. Is vanaf dat moment aan het scannen. Wat hij scant weet ik niet.

Windows ging vanaf dat moment ook meldingen geven: een melding dat windows opnieuw geinstalleerd diende te worden omdat er een wijziging in het syteem was aangebracht wat niet ongedaan kon worden gemaakt. Nu start ik windows weer op en krijg ik de melding dat ik een niet legitieme versie van windows heb geinstalleerd. Dit gaat dus ook problemen geven als ik Windows 7 ga installeren. Hiermee wacht ik overigs totdat KIS geschikt is voor windows 7.

Kent iemand dit probleem. Ik denk zelf dat dit te maken heeft met het installeren van KIS. Ik heb verder niets gedaan zoals rare progjes installeren oid.

graag een suggestie van een kenner
(A)art
QUOTE((A)art @ 2.11.2009 20:20) *
Hallo

Enige dagen geleden KIS geinstalleerd. Is vanaf dat moment aan het scannen. Wat hij scant weet ik niet.

Windows ging vanaf dat moment ook meldingen geven: een melding dat windows opnieuw geinstalleerd diende te worden omdat er een wijziging in het syteem was aangebracht wat niet ongedaan kon worden gemaakt. Nu start ik windows weer op en krijg ik de melding dat ik een niet legitieme versie van windows heb geinstalleerd. Dit gaat dus ook problemen geven als ik Windows 7 ga installeren. Hiermee wacht ik overigs totdat KIS geschikt is voor windows 7.

Kent iemand dit probleem. Ik denk zelf dat dit te maken heeft met het installeren van KIS. Ik heb verder niets gedaan zoals rare progjes installeren oid.

graag een suggestie van een kenner

Voor de zekerheid maar alvast een GSI rapport gemaakt:

http://www.getsysteminfo.com/read.php?file...9343ee28ab00f8c
Berny
QUOTE((A)art @ 2.11.2009 18:46) *
Voor de zekerheid maar alvast een GSI rapport gemaakt:

Hello,

1 - U zou er goed aan doen om Windows Defender uit te schakelen.
2 - Uw systeem bevat restanten van NOD32.
3 - Wacht op bijkomend advies vanwege een Moderator

Berny +++
Wissertje
Als je pc scant moet je eens op de rode knipperende K gaan staan rechtermuisknop, staat er dan rootkitscan? (dit gebeurt een half uur na het opstarten van je pc)
Berny
QUOTE(Wissertje @ 2.11.2009 18:59) *
rootkitscan?

Hello Wissertjes,

Auto_RKS is niet van toepassing met version 463 ....

Berny +++
Wissertje
QUOTE(Berny @ 2.11.2009 19:02) *
Hello Wissertjes,

Auto_RKS is niet van toepassing met version 463 ....

Berny +++

Jawel hoor. 9.0.0.463 (versie 2010) gebruik(te) ik zelf en een half uur na herstart springt die aan. rolleyes.gif Hier nog een hele tread vol.
(A)art
QUOTE(Wissertje @ 2.11.2009 20:59) *
Als je pc scant moet je eens op de rode knipperende K gaan staan rechtermuisknop, staat er dan rootkitscan? (dit gebeurt een half uur na het opstarten van je pc)

Hallo,

Inderdaad staat de rootkitscan aan. Die gaat direct 'aan' bij het opstarten en niet na een half uur. Staat al geruime tijd op 91 %

Kan ik die uitschakelen?
Wissertje
QUOTE((A)art @ 2.11.2009 19:18) *
Hallo,

Inderdaad staat de rootkitscan aan. Die gaat direct 'aan' bij het opstarten en niet na een half uur. Staat al geruime tijd op 91 %

Kan ik die uitschakelen?

Heb je niet in de opties dit aangegeven dat die dit moet doen? Normaal is het pas na een half uur. In de eerder genoemde tread staat deze post tussen. Je zou anders dat kunnen proberen.
(A)art
QUOTE(Berny @ 2.11.2009 20:58) *
Hello,

1 - U zou er goed aan doen om Windows Defender uit te schakelen.
2 - Uw systeem bevat restanten van NOD32.
3 - Wacht op bijkomend advies vanwege een Moderator

Berny +++

Ik denk dat ik KIS maar ga verwijderen om te zien of ik Windows nog kan redden. Na jaren tevreden gebruiker moet ik helaas vaststellen dat ik even wat minder enthousiast ben over kaspersky. Krijg iets te veel problemen nu.

Mogelijk nog advies van een Moderator?
Tonky
Als ik jou eerste bericht lees lijkt het er op dat Windows corrupt is.
Maar als je toch Windows 7 gaat gebruiken los je dat probleem gelijk op.
(A)art
QUOTE(Tonky @ 3.11.2009 23:18) *
Als ik jou eerste bericht lees lijkt het er op dat Windows corrupt is.
Maar als je toch Windows 7 gaat gebruiken los je dat probleem gelijk op.

Bedankt voor je antwoord.

Het lijkt er inderdaad op dat windows niet goed is. Maar bij een update naar windows 7 controleert hij vast of ik een legitieme versie heb. Daar zal het mis gaan vrees ik omdat hij nu al aangeeft dat ik geen legitieme versie heb.

Ik denk dat ik maar een systeemherstel moet doen. Het lijkt wel of de problemen zijn ontstaan na een update van windows (die automatische updates)
Tonky
Je weet zelf of je legale Windows hebt, als je die niet hebt moet je niet klagen over die meldingen.
Heb je wel een legale Windows neem je contact op met Microsoft.
(A)art
QUOTE(Tonky @ 3.11.2009 23:48) *
Je weet zelf of je legale Windows hebt, als je die niet hebt moet je niet klagen over die meldingen.
Heb je wel een legale Windows neem je contact op met Microsoft.

Ik heb wel zeker een legale versie, de OEM versie die er op zat toen ik de PC kocht. Microsoft helpt niet omdt zij verwijzen naar de fabrikant van de PC (medion)
Medion heb inmiddels een mail gestuurd.

De reden dat ik hier, op dit forum, reageer heeft te maken met het feit dat ik de meldingen krijg vanaf het moment dat ik mijn, legale versie, van kaspersky heb verlengt naar KIS.

Maar ik ga er inmiddels vanuit dat dit stom toeval is.
Tonky
QUOTE((A)art @ 3.11.2009 21:57) *
Ik heb wel zeker een legale versie, de OEM versie die er op zat toen ik de PC kocht. Microsoft helpt niet omdt zij verwijzen naar de fabrikant van de PC (medion)
Medion heb inmiddels een mail gestuurd.

De reden dat ik hier, op dit forum, reageer heeft te maken met het feit dat ik de meldingen krijg vanaf het moment dat ik mijn, legale versie, van kaspersky heb verlengt naar KIS.

Maar ik ga er inmiddels vanuit dat dit stom toeval is.

Dat zal idd stom toeval zijn.
En idd met een OEM verse moet je naar de systeembouwer.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.