Help - Search - Members
Full Version: Overbodige filterregels verwijderen
Kaspersky Lab Forum > Nederlands Gebruikersforum > Producten voor thuisgebruikers
Ron2
In KIS 9.0 is het overzicht van de filterregels helaas iets minder overzichtelijk geworden.
Ik bedoel het scherm waar je de firewall regels voor geïnstalleerde programma's kunt aanpassen, de vorige versie van KIS was dit per soort (vertrouwd, laag beperkt en niet vertrouwd) 1 regel voor ieder programma.
Op zich leer ik daar wel mee leven, maar om het zo overzichtelijk mogelijk te houden wilde ik overbodige items verwijderen, zoals b.v. regels voor programma's die van de pc verwijderd zijn. Echter, de optie verwijderen, bewerken, omhoog en omlaag zijn grijs en kan ik niet aanklikken.
Die opties staan er niet voor niets, je moet overbodige regels toch kunnen verwijderen??

In de help staat iets over een vinkje bij "Regels verwijderen voor programma's die niet actief zijn voor meer dan" maar het maakt niet uit of ik dit aanvink of niet, of dat ik het aantal dagen op 1 zet.

Wat zie ik over het hoofd? blink.gif
Tonky
Hi,

Open het hoofdscherm en ga naar: Mijn veilige zone en klik rechts op Programma's
Selecteer bovenaan Alles en verwijder daar de programma's die je niet meer gebruikt.
Ze worden dan ook verwijderd uit de firewall regels.
Ron2
Je bedoelt de programma-activiteit neem ik aan.
Wat een omweg die je zelf nooit zou vinden, het feit dat bij de filterregels opties staan voor verwijderen en bewerken geeft te denken dat je daar ook zou moeten kunnen verwijderen.

Als ik die optie aanvink voor "programma's die niet actief zijn voor meer dan", worden programma's die langer dan het daar ingestelde aantal dagen niet zijn gebruikt automatisch verwijderd?
Tonky
Of programma's, je kunt op beide klikken. smile.gif
Aanpassen en verwijderden is bedoelt voor je eigen toegevoegde/aangepaste regels.

Als het goed is worden ze dan idd verwijderd, maar ik heb het zelf nog niet gebruikt...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.