Help - Search - Members
Full Version: Scan 12 uur?
Kaspersky Lab Forum > Nederlands Gebruikersforum > Producten voor thuisgebruikers
Ron2
Kis 2010 staat nu een 4 uur aan een volledige scan te werken, en geeft aan nog 8 uur nodig te hebben.
Vanmorgen heb ik dit afgebroken, heb de instellingen door de wizzard laten herstellen, alleen de vakjes "scan alleen nieuwe en gewijzigde bestanden" en "gee middelen aan andere programma's" heb ik weer aangevinkt.
De cpu belasting varieert tussen 10 en 35%, maar toch een scantijd van 12 uur???

Is dit normaal? Na installatie, zo'n 14 dagen geleden heb ik al eens een volledige scan gedaan, volgens mij duurde deze niet zo lang (heb er toen niet echt op gelet) maar met de vorige versie van Kis duurde het veel korter.
Ook heb ik het gevoel dat bepaalde objecten meerder malen gescand worden, ik heb nu voor de zoveelste keer de melding gezien dat iets met wga met een wachtwoord beveiligd is.

GSI file

Aanvulling, volgens de rapporten heb ik 17 dagen geleden een volledige scan gedaan in 2.33 uur.
Kis blijft zo te zien hangen in C:\documents&settings op 24%, in een eindeloze loop worden steeds dezelfde bestanden gescand.
Ron2
Ondertussen heb ik niet stilgezeten, ik heb KIS verwijderd met de verwijdertool, en weer opnieuw geinstalleerd, echter met hetzelfde probleem, door goed te volgen op welk punt de scan zich steeds ging herhalen kreeg ik het gevoel dat er 2 opties waren, deze programma's en bijbehorende mappen heb ik verwijderd, nu lijkt het goed te gaan.
Ik kom er nog op terug als ik meer weet.
Tonky
Dan wachten we daar op. smile.gif
Ron2
QUOTE(Tonky @ 21.10.2009 20:55) *
Dan wachten we daar op. smile.gif

Kan een dagje (of 2) duren.
De scan is afgemaakt, maar er zijn andere problemen met hele andere programma's. (de KIS problemen zijn daar denk ik uit voortgekomen)
Zo langzamerhand wordt het weer eens tijd om de hele windows installatie weer eens te vernieuwen.
Is wel een dagje werk icon20.gif
Maar goed, dan is alle rommel ook weer eens weg en begin ik met een schone lei, ben nu de belangrijke bestanden aan het backuppen en start morgenochtend de recovery op.

Tonky
Dan zou ik gelijk Windows 7 installeren...
Ron2
QUOTE(Tonky @ 21.10.2009 21:20) *
Dan zou ik gelijk Windows 7 installeren...

Grappig dat je dat zegt, we hebben het er net over.
Weet jij of je met een upgrade versie ook een nieuwe schone installatie kan doen?
Ik wil nl. niet de bagger die nu in Vista zit overnemen als ik upgrade naar 7.

Vroeger (ooit oen ik van ME naar XP ging) kon je met een upgrade versie wel een schone installatie doen als je de vorige (legale) versie maar op cd of op pc had.
Kan dat nog steeds of zal ik eerst vista weer schoon installeren, maar dan kaal zonder updates en andere programma's, dat is de vraag waar ik nu nog even mee zit.

Ik denk dat ik de recovery-cd maar even wegleg tot morgenochtend en voor 9 uur voor de winkel ga liggen :-) Zal wel druk worden.
Tonky
Die vraag moet ik ook nog opzoeken, en dan mn voor een OEM versie.
Dus ik weet het (nog) niet. rolleyes.gif
Ron2
QUOTE(Tonky @ 21.10.2009 21:43) *
Die vraag moet ik ook nog opzoeken, en dan mn voor een OEM versie.
Dus ik weet het (nog) niet. rolleyes.gif

Mijn Vista is inderdaad ook een OEM versie, maar dat onderscheid ben ik nog niet tegengekomen, je dient een vista geïnstalleerd te hebben, oem of retail wordt daar niet bij genoemd. Dat vraag ik morgen in de winkel nog wel even na.
Er kan me weinig gebeuren als ik de upgrade versie van 7 koop, als het niet lukt moet ik hooguit Vista eerst weer even schoon installeren en daarna upgraden naar 7, zolang ik nog geen extra gebruikers aanmaak en geen programma's installeer is dat ook betrekkelijk snel gebeurd.
Het prijsverschil tussen upgrade en volledig is toch 80 euro.

We dwalen wel af van het oorspronkelijke topic unsure.gif

Bedankt voor het meedenken, ik geef wel weer een berichtje als windows 7 en uiteraard KIS werken.
Tonky
Oké. smile.gif
Ron2
Oké, Windows 7 draait, KIS staat er ook op en werkt als vanouds, het probleem zat dus toch in Vista, die draaide voor geen meter meer.
Dat kwam voor zover ik weet niet door een virus o.i.d. maar door teveel geknoei mijnerzijds.

Windows 7 installeren gaat vlot, bij de upgrade kun je als vanouds kiezen voor een upgrade met behoud van alle programma's en bestanden (heb gelezen dat deze optie heel lang kan duren) en voor een geheel nieuwe installatie, dat laatste heb ik gedaan.
Je hebt wel voldoende ruimte nodig, want je oude gebruikersbestanden worden opgeslagen in een map "windows.old" waardoor de C partitie meteen voor bijna 60GB gevuld was.
Die windows.old map was pas geheel te verwijderen nadat ik mezelf eigenaar ervan had gemaakt.
Tonky
Oké, duidelijk, bedankt voor de info. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.