Help - Search - Members
Full Version: Trojan in Hotmail
Kaspersky Lab Forum > Nederlands Gebruikersforum > Producten voor thuisgebruikers
Schanulleke
Geacht forum,
Bij een volledige scan met KIS 2010 kwam er een "Trojan-PSW.HTML.Msnblock.a " tevoorschijn(ws gekomen door het openen van een bericht in hotmail)
Mijn vraag is:waarom is deze bij het openen van mijn hotmail niet tegengehouden door KIS? dry.gif
Moet ik misschien iets veranderen aan een instelling?
Tonky
Hi,

Hotmail gebruikt geen pop3. (mail anti-virus)
Maar waar is het bestand gevonden?
Schanulleke
Het stond bij C\:Documents and settings\Caro\Local Settings\TemporaryInternetFiles
Ik schoon altijd wel alles op met b.v. ATF Cleaner en CCleaner;nu toevallig niet.
Ik denk dat ik er nu achter ben ,waarom het niet is gescand;
bij de instellingen voor Windows Messenger moet je opgeven waar je mee bestanden wilt scannen en deze stond nog op KIS 2009..Na het updaten naar 2010 blijkbaar vergeten te veranderen. rolleyes.gif
Dit heb ik nu veranderd in 2010,misschien is dit de oplossing?!
Tonky
WM is natuurlijk niet hetzelfde als hotmail, dat gaat m.n. over bijlagen.
Heb je de instellingen van Web AV nog aangepast?
Schanulleke
Wat kan ik daar het best instellen?
Het staat nu op "aanbevolen" en op "gemiddelde scan".
Tonky
Dan laat het zo maar staan.

Je hebt wel de twijfelachtige eer om een van de eersten te zijn met die malware.
http://www.viruslist.com/en/find?search_mo...mp;x=18&y=9

Malware detected 2009-10-15 Update released 2009-10-16

Schanulleke
Hoera voor deze "primeur" wink.gif
Het is in ieder geval wel verwijderd door KIS.
Bedankt voor je reactie!

Tonky
Graag gedaan. smile.gif
Wiba
QUOTE(Schanulleke @ 16.10.2009 18:49) *
Hoera voor deze "primeur" wink.gif
Het is in ieder geval wel verwijderd door KIS.
Bedankt voor je reactie!

Bestands overdracht via Windows live Messenger
Ik heb de bestands overdracht via WLM als volgende ingesteld ga in het WLM menu als je dit aanklikt krijg eerst een klein scherm hier staat item extra klik hier op dan krijg je een scherm waar onderin opties staat klik hier op ga naar de linker kant en kklik op bestands overdracht hier zie je veldje staat waar je kunt invullen welk antivirus je gebruikt bij jou is dat Kis de avp.exe staat in de directorie van kis ik doe hier twee scherm afbeelding zodat kan zien hoe ik het heeft ingesteld maar zet achter avp.exe wel scan dan komen de bestanden eerst door kis gescan voor dat het in een of ander directorie komt te staan ik hoop dat je hier wat aan heeft.
Gr Bas
Schanulleke
Bedankt Bas,voor je reactie!
Zoals ik al schreef stond dit bij mij nog op KIS 2009,dus daardoor is het bestand blijkbaar niet gescand(omdat ik al naar KIS 2010 had geupdate)
Dit is dus voor iedereen een aandachtspunt: vergeet dit niet te veranderen in WML na updaten!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.