Help - Search - Members
Full Version: Licentie voor 3 computers voor 2 jaar. Hoe lang blijft die geldig?
Kaspersky Lab Forum > Nederlands Gebruikersforum > Producten voor thuisgebruikers
kozzmann
Ik heb me recent een KIS licentie aangeschaft voor het gebruik op drie computers voor een periode van twee jaar.
Nu heb ik de licentie reeds op twee computers gebruikt. Ik gebruik de KIS licentie nu ongeveer 2 maand op die twee pc's.
De derde computer heeft nog een ander Internet Security programma erop staan die nog ongeveer 7 maanden geldig is.
Ik vind het zonde om dat programma nu al te verwijderen aangezien het nog voor zo'n lange tijd bescherming bied.

Mijn vragen:
Kan ik de recent aangekochte licentie dan over zeven maand gebruiken om dan pas op de derde pc over te schakelen op Kaspersky Internet Security?
Zoja hoe lang zal de licentie dan op die derde computer geldig zijn?
Tonky
Hi,

Dat kan wel maar één maand na de eerste activatie (op de eerste pc) begint de tijd te tikken.
Dus als je nu die derde pc zou activeren heb je daarop nog een licentie voor ongeveer 23 maanden.

Is ook wel zo handig bij de volgende verlenging... smile.gif
kozzmann
Dat is misschien wel "handig" voor een latere activering maar dat betekend dat ik mijn huidige pakket moet weggooien. mad.gif
Dat mocht wel wat beter vermeld zijn want ik voel me hierdoor toch wat bedrogen door Kaspersky. (het zal wel ergens in de kleine lettertjes gestaan hebben)
Had het nu nog een maand of drie geweest tot daar aan toe.

Spijtig. Ik zal hiermee wel rekening houden als ik nog verleng...

Toch bedankt voor het snelle antwoord.
Wissertje
Ik weet niet hoe je KIS aangeschaft hebt maar als je het in de winkel gekocht hebt staat het ergens in de verpakking vermeld. Heb het zien staan maar weet even niet zo vlug waar.

Mocht je het online gekocht hebben kun je het hier terug vinden.
If you have bought a license for a number of computers (2, 3, 5), then these activations have to be completed within 30 days of the first activation to benefit from the full license period in each case.

.......
Date of the first activation + 30 days.

Ik heb zelf nog nooit meegemaakt als ik een licentie aanschaf voor meerdere pc's, dat ik ze kan activeren wanneer ik het wil. Je koopt een licentie voor 3 pc's. Je hebt geen 3 losse licenties gekocht. Dat er een maand tussen mag zitten is dan nog vrij coulant. Als je 2 losse licenties had gekocht was je al veel meer kwijt geweest dan je er nu 3 hebt. Misschien heb je nog ergens een goeie vriend/vriendin/familielid die je het oude pakket kan schenken? smile.gif
Tonky
QUOTE(kozzmann @ 3.10.2009 23:50) *
Dat is misschien wel "handig" voor een latere activering maar dat betekend dat ik mijn huidige pakket moet weggooien. mad.gif
Dat mocht wel wat beter vermeld zijn want ik voel me hierdoor toch wat bedrogen door Kaspersky. (het zal wel ergens in de kleine lettertjes gestaan hebben)
Had het nu nog een maand of drie geweest tot daar aan toe.

Spijtig. Ik zal hiermee wel rekening houden als ik nog verleng...

Toch bedankt voor het snelle antwoord.

Zoals Wissertje al aangeeft, je koopt een 3 pc licentie, niet drie losse licenties.
Daarbij is de huidige 3 pc licentie nog goedkoper dat de oude 2 pc licentie, dus weggooien is een beetje onzinnig. smile.gif
kozzmann
QUOTE(Tonky @ 4.10.2009 09:17) *
Zoals Wissertje al aangeeft, je koopt een 3 pc licentie, niet drie losse licenties.
Daarbij is de huidige 3 pc licentie nog goedkoper dat de oude 2 pc licentie, dus weggooien is een beetje onzinnig. smile.gif

Ik bedoelde wel het huidige niet kaspersky pakket dat geinstalleerd is. Ik zou natuurlijk de kaspersky licentie niet weggooien. Dat zou pas helemaal gek zijn.

Ik had nog nooit een meerdere pc licentie van iets gekocht met een beperkte geldigheidsduur dus ik was mij er niet van bewust dat dit zo in zijn werk ging. Dat weet ik nu dus voor de volgende keer. Als ik iets in een winkel koop bekijk ik altijd eerst de doos maar online shoppen is nog redelijk nieuw voor me.

En het staat inderdaad online ergens vermeld maar spijtig genoeg niet op een plaats die in het oog springt.
License and activation issues bekijk je normaal pas als er iets niet werkt. Zeker al als je proefversie probleemloos installeerde en zonder problemen zijn werk voor een maand heeft gedaan.
Het zou beter vermeld worden op het moment van aankoop wat dus jammer genoeg niet gebeurd.

Ik wil toch iedereen nog eens bedanken voor de snelle reakties.

Tonky
Hoewel je op zich wel een punt hebt en ik dat ook zal aankaarten heb je ook een eigen verantwoordelijkheid in deze.
Als mij iets niet duidelijk is probeer ik er achter te komen hoe e.e.a. precies werkt. (net als jij nu doet)
Dat kan via Kaspersky of zoals je nu gedaan hebt via het forum, maar dan vooraf en niet zoals nu achteraf. rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.