Help - Search - Members
Full Version: Camera Wizard werkt niet meer
Kaspersky Lab Forum > Nederlands Gebruikersforum > Producten voor thuisgebruikers
kapda
Sinds kort ben ik gebruiker van KIS 2010. Tot nu toe weinig problemen, behalve 't volgende:
Als ik mijn fotocamera via USB aansluit komt KIS met de vraag of er gescand moet worden. Ik kies dan voor 'Overslaan' (maar ik kan ook laten scannen. Dat maakt allemaal niets uit). En dat gebeurt er niets meer. Voordat ik KIS had werd bij aansluiten de MS Wizard voor Camera en Scanner gestart zodat ik de foto's kon inlezen. Ik kan die wizard wel handmatig starten maar dan kent hij de camera niet, en daar die niet bij de getoonde mogelijkheden van merk en type voorkomt, kan ik die niet toewijzen en daarom dus de wizard niet gebruiken.
Mijn vraag is dus eigenlijk: waarom voorkomt KIS het opstarten van de wizard zoals dat voorheen met Panda AV wel werkte?
En natuurlijk: is er een oplossing voor?
B.v.d. voor een bruikbare tip!
Tonky
Hi,

Als je die scan uitschakeld werkt het dan wel goed?
Instellingen>>Scan mijn computer>>Niet scannen.
Berny
QUOTE(Tonky @ 10.09.2009 20:32) *
die scan uitschakeld

Hallo Tonky,

Uw tip heb ik uitgetest en het werk rolleyes.gif hopelijk bij Kapda ook.
Daarna heractiveer ik deze optie terug....

Berny +++

kapda
@Tonki
Nee het uitzetten van het scannen van externe 'schijven' heeft geen effect...
Tonky
Een pasklare oplossing heb ik helaas ook niet, en ik weet ook niet of Kaspersky de oorzaak is.
Om dat te testen, als je Kaspersky helemaal uitschakelt voordat je de camera aansluit werkt het dan wel?
Berny
QUOTE(kapda @ 11.09.2009 18:58) *
heeft geen effect...

Hello Kapda

Moest het probleem aanhouden dan heeft u eventuëel nog volgende optie :

Via Deze Computer (rechter muis) => Beheren => Apparaatbeheer => uw fotocamera device verwijderen.
Hierna heropstarten en uw camera in de usb poort herinpluggen => "Windows heeft nieuwe hardware ontdekt"
installatie CD aanbieden ... enzv ....

Ik weet het dash1.gif ...... zoiets doe ik ook niet graag maar soms is dit de enige procedure om een dergelijk probleem op te lossen.

Miin topic heeft in dit geval niets meer te zien met Kaspersky
daarom best nog even de helpdesk/forum van uw camera raadplegen ... !
Ik hou er niet aan om uw probleem nog erger te maken icon20.gif

Berny +++
kapda
QUOTE(Berny @ 12.09.2009 18:25) *
Hello Kapda

Moest het probleem aanhouden dan heeft u eventuëel nog volgende optie :

Via Deze Computer (rechter muis) => Beheren => Apparaatbeheer => uw fotocamera device verwijderen.
Hierna heropstarten en uw camera in de usb poort herinpluggen => "Windows heeft nieuwe hardware ontdekt"
installatie CD aanbieden ... enzv ....

Ik weet het dash1.gif ...... zoiets doe ik ook niet graag maar soms is dit de enige procedure om een dergelijk probleem op te lossen.

Miin topic heeft in dit geval niets meer te zien met Kaspersky
daarom best nog even de helpdesk/forum van uw camera raadplegen ... !
Ik hou er niet aan om uw probleem nog erger te maken icon20.gif
Berny +++

kapda
Allen dank voor uw moeite!
Ik heb het probleem inmiddels weten te omzeilen door de foto's gewoon via de verkenner over te halen...
Dat werkt net zo goed.
"Via Deze Computer (rechter muis) => Beheren => Apparaatbeheer => uw fotocamera device verwijderen" zo als Berny suggereert is niet mogelijk daar er helemaal geen 'fotocamera device' bekend is onder App.beheer... (alleen m'n scanner wordt daar vermeld).
Overigens zou je toch denken dat: "Het uitzetten van het scannen van externe 'schijven' zou moeten werken..."
En het is niet alleen dat die camerawizard niet meer opstart, maar als ik een USB stick aansluit wordt de inhoud daar ook niet meer van getoond (moet ook via de verkenner).
Dus een beetje vreemd doet die Kapersky wel...
Tonky
Het zou ook nog kunnen dat je (register instellingen) hebt aangepast doormiddel van Kaspersky.
Hoofdscherm>>Security+

Automatisch opstarten is een onveilige optie, daar maakt malware ook gebruik van, en als je dat dus hebt aangepast via Kaspersky is dat idd geblokkeerd.
Berny
QUOTE(kapda @ 14.09.2009 16:29) *
foto's gewoon via de verkenner over te halen...

Hallo Kapda,

Dit is goed nieuws :-). Via de verkenner procederen is heel handig ay.gif .
Bij heel wat camera's wordt er soms redelijk zware software meegeleverd
die je meestal niet nodig hebt en daarbovenop uw systeem bijkomend belast
terwijl de camera i.i.d. gewoon als een bijkomende device in de verkenner verschijnt.

Berny +++
Berny
QUOTE(Tonky @ 18.09.2009 11:14) *

Dank voor de info Tonky ! Heel interessant om weten !
Dit zal dan (hoogst waarschijnlijk) de reden zij waarom de Wizard niet meer opstart ...

Berny +++
Tonky
Yep... smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.