Help - Search - Members
Full Version: Programma is beschadigd
Kaspersky Lab Forum > Nederlands Gebruikersforum > Producten voor thuisgebruikers
djm68
Na het (geforceerd) opnieuw opstarten van mijn pc gingen de alarmbellen rinkelen bij kaspersky 9.
De databases zijn weg en het firewall en indringer preventiesysteem werken niet meer.
Er is een dan ook melding "sommige programmaonderdelen kunnen niet worden ingeschakeld"

Bij poging kaspersky te repareren blijkt dat er een map pftD.tmp mist uit de TEMP map.
Is dit het werk van een virus of andere malware?

Dit is de GetInfo url, ong 10 min. geleden geplaatst:

GetInfo gegevens

Graag jullie reacties.
shicomm
Spyware doctor is sowieso #censuur!# dus ik zou zeggen , verwijder dat programma iig.

Ik heb momenteel met de 2010 versies dezelfde issues...
Wellicht dat er iets in de updates niet lekker zit ???
Tonky
QUOTE(djm68 @ 8.09.2009 12:51) *
Na het (geforceerd) opnieuw opstarten van mijn pc gingen de alarmbellen rinkelen bij kaspersky 9.
De databases zijn weg en het firewall en indringer preventiesysteem werken niet meer.
Er is een dan ook melding "sommige programmaonderdelen kunnen niet worden ingeschakeld"

Bij poging kaspersky te repareren blijkt dat er een map pftD.tmp mist uit de TEMP map.
Is dit het werk van een virus of andere malware?

Dit is de GetInfo url, ong 10 min. geleden geplaatst:

GetInfo gegevens

Graag jullie reacties.

Hi,

Verwijder:
Spyware docter en de Windows Live Onecare scanner.
Download de nieuwe versie: http://www.kaspersky.com/productupdates
Verwijder daarna ook Kaspersky op onderstaande manier;

Om te beginnen;
1) Download KAVremover.zip
2) Pak het uit in een map op je bureaublad.
3) (Dubbel) klik op het bestand KAVremover10.exe
4) Type de code die je ziet in het invoerveld, en klik op Remove.
5) Nadat KAVremover zijn werk gedaan heeft, herstart de computer, en KIS/KAV is verwijderd.
6) Dan installeer je KIS/KAV weer. (de nieuwe versie)
djm68
Ik heb spyware doctor ooit eens van de pctools site gehaald en het wordt geroemd door verscheidene pc bladen.
Er lijkt niet zoveel mis mee.

Wat betreft de updates heeft kaspersky al een paar keer de melding gegeven dat de blacklist beschadigd is of ontbreekt, na een update was het dan weer ok.
Nu is het ineens een stuk rigoureuzer, de updates zijn up to date trouwens.

In eerste instantie zou ik graag willen weten hoe ik de onderdelen die niet meer werken weer aan de praat krijg.
djm68
één en ander ging langs elkaar heen.
Ik ga aan de slag.

Bedankt.
djm68
Na Spyware Doctor en Onecare te hebben gedeinstalleerd draait kaspersky weer als vanouds, alles groen.
Ik neem aan dat ik het gewoon kan laten staan nu?
Tonky
Als er verder geen probleem is ja, anders gebruik de verwijdertool alsnog. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.