ik heb vanmorgen een KIS 2010 aangeschaft via surfspot. Ik kreeg een licentiecode die ik ook heb gebruikt. Na installatie en ingeven van de code startte KIS 2010 wel maar er kwamen allemaal foutmeldingen. Varierend van 'sommige onderdelen kunnen niet worden ingestalleerd' tot licentie problemen.
Ik heb alles al geprobeerd, opnieuw opstarten/ opnieuw installeren/ update via link. Ik heb al 30 minuten aan de lijn gehangen met de helpdesk a 80 ct p/m. Ik heb al vraag gesteld aan de helpdesk alwaar ik een algemeen antwoord krijg waar ik NIETS mee kan. Ik vraag mij af of de medewerker de vraag wel heeft gelezen.
Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik baal enorm !! Zo'n product moet gewoon meteen werken zonder al te veel technische kennis, ik weet zeker dat het aan het product ligt.
Heeft iemand een idee of soortgelijke ellende meegemaakt met KIS 2010 ??
moppentappers
19.08.2009 19:25
Heb je voor kaspersky andere anti virus producten gebruikt? Zoja, welke? Dergelijke problemen worden vaak veroorzaakt doordat er nog resten van andere anti-virus software aanwezig zijn
QUOTE(moppentappers @ 19.08.2009 19:25)

Heb je voor kaspersky andere anti virus producten gebruikt? Zoja, welke? Dergelijke problemen worden vaak veroorzaakt doordat er nog resten van andere anti-virus software aanwezig zijn
ik heb Malwarebytes. Kan dat het probleem zijn ?
moppentappers
19.08.2009 21:05
Dat lijkt me niet, maar voor kaspersky heb je dus geen ander anti-virus product gebruikt?
Vreemd.
Laten we dit eens proberen
1. Ga naar deze pagina en download GSI (GetSystemInfo). Rechts bovenaan de pagina. Let op! Kies versie 4.0!!
2. Klik na het downloaden op GetSystemInfo.exe, in het scherm dat opent klikt u op ‘Create Report’, als het programma klaar is krijgt u de melding dat er een "GetSystemInfo report zip" bestand op het bureaublad is geplaatst. De instellingen (Settings) hoeven niet aangepast te worden onder normale omstandigheden.
3. Upload het GetSystemInfo zip bestand op dezelfde (download) pagina via "Bladeren" en "Verzenden".
4. Na het "Verzenden" wordt de rapportpagina geladen. (het laden van die pagina kan even duren)
5. Kopieer het adres (url) van die rapportpagina in uw volgende bericht op het forum.
Registratie is niet nodig!
Informatie over het GSI log
Om bepaalde problemen beter op te kunnen lossen en de daarvoor benodigde informatie over uw systeem te krijgen kan het zijn dat er gevraagd wordt om een GSI (GetSystemInfo) log te maken en te plaatsen.
Als u uit privacyoogpunt niet wilt dat anderen de informatie over uw systeem lezen, kunt u dat natuurlijk aangeven en het rapportpagina adres niet plaatsen.
Voordat u het adres (url) in uw volgende bericht plaatst, kunt u zelf bepalen aan de hand van de door de rapportpagina weergegeven informatie wat u wenselijk vind.
De geuploade rapporten worden na 7 dagen automatisch verwijderd!
QUOTE(Josams @ 19.08.2009 19:57)

Malwarebytes
Hello,
(1) Prioritair is zorgvuldig de procedure volgen die door Sjoeii aanbevolen wordt !(2) Wat
MalwareBytes betreft kan ik u alvast volgend komentaar geven :
Mbam bevat
verborgen drivers die gelijkenissen vertonen met sommige trojans en andere kwaadwaardige bestanden.
Alhoewel MalwareBytes geen enkel risico bevat zal KIS hierop toch waarschuwingen geven.
Deze applicatie kan u alvast in de veilge zone (trusted zone) toevoegen.
Berny +++
QUOTE(Berny @ 21.08.2009 21:42)

Hello,
(1) Prioritair is zorgvuldig de procedure volgen die door Sjoeii aanbevolen wordt !
(2) Wat MalwareBytes betreft kan ik u alvast volgend komentaar geven :
Mbam bevat verborgen drivers die gelijkenissen vertonen met sommige trojans en andere kwaadwaardige bestanden.
Alhoewel MalwareBytes geen enkel risico bevat zal KIS hierop toch waarschuwingen geven.
Deze applicatie kan u alvast in de veilge zone (trusted zone) toevoegen.
Berny +++
Ja inderdaad, ik gebruik ook Malwarebytes naar KIS. en heb het ook eerst in veilige zone moeten zetten. Voor de rest werkt het goed samen.
QUOTE(miknic @ 21.08.2009 22:46)

Ja inderdaad, ik gebruik ook Malwarebytes naar KIS. en heb het ook eerst in veilige zone moeten zetten.
OK dit is goed, post dan maar uw Gsi-raport zodat Sjoeii u verder kan bijstaan.
Berny +++
QUOTE(Berny @ 22.08.2009 09:08)

OK dit is goed, post dan maar uw Gsi-raport zodat Sjoeii u verder kan bijstaan.
Berny +++
Was vanaf het begin al makkelijk geweest
QUOTE(Sjoeii @ 22.08.2009 11:13)

Was vanaf het begin al makkelijk geweest

waar het mij ook om gaat; ik koop als leek een consumentenproduct die achteraf zo veel technische kennis/ beperkingen kent dat het haast ondoenlijk is om dit product normaal te laten functioneren. De helpdesk stuurt mij vandaag deze "oplossing" :
________
Wij willen u adviseren de volgende programma's van uw pc te verwijderen:
Acer.Empowering.Framework.Launcher.exe
MemCheck.exe
ePower_DMC.exe
CLI.exe
________
volgens diverse fora zijn dit belangrijke programma's en wordt geadviseerd om het niet te verwijderen. Wie heeft advies ?
Hi,
Verwijder alles eens op onderstaande manier en installeer Kaspersky daarna opnieuw.
Om te beginnen;
1) Download
KAVremover.zip2) Pak het uit in een map op je bureaublad.
3) (Dubbel) klik op het bestand KAVremover10.exe
4) Type de code die je ziet in het invoerveld, en klik op Remove.
5) Nadat KAVremover zijn werk gedaan heeft, herstart de computer, en KIS/KAV is verwijderd.
6) Dan installeer je KIS/KAV weer.
Je GSI log geeft geen directe problemen.
QUOTE(Tonky @ 26.08.2009 15:48)

Hi,
Verwijder alles eens op onderstaande manier en installeer Kaspersky daarna opnieuw.
Om te beginnen;
1) Download
KAVremover.zip2) Pak het uit in een map op je bureaublad.
3) (Dubbel) klik op het bestand KAVremover10.exe
4) Type de code die je ziet in het invoerveld, en klik op Remove.
5) Nadat KAVremover zijn werk gedaan heeft, herstart de computer, en KIS/KAV is verwijderd.
6) Dan installeer je KIS/KAV weer.
Je GSI log geeft geen directe problemen.
Iemand nog een idee ?? Ik ben een beetje ten einde raad
Als je nu de 'Repareren' optie gebruikt: Start>>Alle programma's>>Kaspersky...
Helpt dat??
QUOTE(Tonky @ 26.08.2009 16:58)

Als je nu de 'Repareren' optie gebruikt: Start>>Alle programma's>>Kaspersky...
Helpt dat??
nee geen effect. Probleem blijft bestaan.
Dan ben ik bang dat er idd andere programma's die automatisch opstarten roet in het eten gooien.
Probeer na verwijderen met de tool de installatie eens op deze manier;
- Ga via "Start" naar "Uitvoeren".
- Type hier "msconfig" en klik op "OK".
- Kies op het tabblad "Algemeen" voor "Selectief opstarten".
- Verwijder bij alle opties die er komen te staan de vinkjes behalve bij "Systeem services in het geheugen laden".
- Ga naar het tabblad "Services".
- Plaats een vinkje in het selectievakje voor "Alle Microsoft-services verbergen".
- Klik op de knop "Alles uitschakelen".
- Klik op "OK" en herstart de computer.
- Installeer nu Kaspersky, na de installatie niet de direct de computer herstarten maar eerst,
- in "msconfig" de veranderingen weer ongedaan maken door voor "Normaal opstarten" te kiezen.
- Dan de computer opnieuw opstarten.
Schanulleke
26.08.2009 21:49
QUOTE(Josams @ 26.08.2009 16:51)

Iemand nog een idee ?? Ik ben een beetje ten einde raad
Ik heb gemerkt,dat als ik KIS in de VEILIGE modus verwijder met KAV-remover; dat ik het programma daarna wel goed geinstalleerd krijg! Had ook problemen na updaten van KIS 2009 naar 2010.Bij mij werkte dit prima.
QUOTE(Tonky @ 26.08.2009 17:09)

Dan ben ik bang dat er idd andere programma's die automatisch opstarten roet in het eten gooien.
Probeer na verwijderen met de tool de installatie eens op deze manier;
- Ga via "Start" naar "Uitvoeren".
- Type hier "msconfig" en klik op "OK".
- Kies op het tabblad "Algemeen" voor "Selectief opstarten".
- Verwijder bij alle opties die er komen te staan de vinkjes behalve bij "Systeem services in het geheugen laden".
- Ga naar het tabblad "Services".
- Plaats een vinkje in het selectievakje voor "Alle Microsoft-services verbergen".
- Klik op de knop "Alles uitschakelen".
- Klik op "OK" en herstart de computer.
- Installeer nu Kaspersky, na de installatie niet de direct de computer herstarten maar eerst,
- in "msconfig" de veranderingen weer ongedaan maken door voor "Normaal opstarten" te kiezen.
- Dan de computer opnieuw opstarten.
het heeft niet geholpen. Ik krijg nu ook de melding bij
anti-spam/ anti virus/ programma controle/ mail anti virus/ ouderlijk toezicht etc
"taak kan niet worden gestart, licentie ontbreekt". Ik weet zeker dat ik de activatiecode etc goed heb ingevoerd enz. Bij KIS2010 staat ook op het voorblad "licentie: 358 dagen resterend".
iemand nog een idee ?
QUOTE(Josams @ 26.08.2009 23:24)

het heeft niet geholpen. Ik krijg nu ook de melding bij
anti-spam/ anti virus/ programma controle/ mail anti virus/ ouderlijk toezicht etc
"taak kan niet worden gestart, licentie ontbreekt". Ik weet zeker dat ik de activatiecode etc goed heb ingevoerd enz. Bij KIS2010 staat ook op het voorblad "licentie: 358 dagen resterend".
iemand nog een idee ?
volgens mij ligt het probleem in de licentie sfeer ipv in installatie. Als ik met mijn muis rechtonder in windows op KIS 2010 sta staat er:
"KIS 9.0.0.459
sommige onderdelen kunnen niet worden ingeschakeld" en ik krijg die melding dat de licentie ontbreekt.
Misschien toch maar de tips van Kaspersky proberen....
Wat staat er onder licentie dan?
Wat bedoel je met wat staat er onder licentie ?
er staat alleen "actieve licentie, commercieel voor drie pc voor 365 dagen" met daarachter een nummer.
QUOTE(Josams @ 26.08.2009 21:30)

Wat bedoel je met wat staat er onder licentie ?
er staat alleen "actieve licentie, commercieel voor drie pc voor 365 dagen" met daarachter een nummer.
Dan is het dus geen licentie probleem.
QUOTE(Tonky @ 26.08.2009 23:34)

Dan is het dus geen licentie probleem.
hij geeft wel aan "licentie ontbreekt".
QUOTE(Tonky @ 26.08.2009 23:33)

Format C:\.............
ik vind het te gek dat jeje pc moet formateren om een KIS2010 te kunnen draaien. Ik heb nooit problemen met mijn pc.
ik ben echt teleurgesteld in het product, al die mogelijke conflicten etc. En niemand die precies weet hoe het zit...
Maar ook dat je nog 358 dagen hebt.
De juiste installatie wordt door iets tegen gehouden, maar ik kan je niet aangeven wat..........helaas.
QUOTE(Tonky @ 26.08.2009 23:52)

Maar ook dat je nog 358 dagen hebt.
De juiste installatie wordt door iets tegen gehouden, maar ik kan je niet aangeven wat..........helaas.

thanks anyway.
ik ga een ander product kopen, ik heb nog nooit problemen gehad met de concurrenten. Ik ben er klaar mee.
Er hoeft maar een driver/bestand te zijn die/dat in de weg zit, en jij hebt de pech dat het jou overkomt.
Er is op zich niets mis met het product, maar soms zijn er compatibiliteit problemen, met zoveel software op de markt is dat niet te voorkomen.
QUOTE(Tonky @ 26.08.2009 23:58)

Er hoeft maar een driver/bestand te zijn die/dat in de weg zit, en jij hebt de pech dat het jou overkomt.
Er is op zich niets mis met het product, maar soms zijn er compatibiliteit problemen, met zoveel software op de markt is dat niet te voorkomen.
ik betwijfel het; Kaspersky heeft de hoogste klachtenscore las ik (helaas na de aanschaf) op internet. Dat zal wel niet voor niets zijn...
Ach weet je, klachten over iets kun je overal lezen, ook hier op het forum.
Zelf heb ik nog nooit problemen gehad, net als de meeste gebruikers.
Gebruik je overigens Vista?
QUOTE(Josams @ 26.08.2009 21:57)

thanks anyway.
Hello Josams,
Sorry dat het niet wil lukken.
Ik gebruik reeds jaren
probleemloos Kaspersky,
maar op sommige systemen zijn er af en toe verdoken toestanden waar het
soms moeilijk is om eruit te geraken (vooral op afstand ....).
Iedereen deed hier zijn best om u bij te staan.
Ik weet niet of ik deze thread goed doorgenomen heb
maar
voor herinstallatie kan een opruiming van de registry soms ook een oplossing zijn
bvb met
http://www.macecraft.com/ptlite/All the best ....
Berny +++
QUOTE(Tonky @ 27.08.2009 00:06)

Ach weet je, klachten over iets kun je overal lezen, ook hier op het forum.
Zelf heb ik nog nooit problemen gehad, net als de meeste gebruikers.
Gebruik je overigens Vista?
nee geen vista.
ik koop een product die niet deugdelijk werkt, hoe dat komt laat ik in het midden, vervolgens geeft Kaspersky de oplossing om alles van je pc te rippen, 10 keer te installeren en vervolgens werkt het nog niet. In het recht heet dit 'toerekenbare tekortkoming in de nakoming' oftwel wanprestatie. Ik heb nergens bij aanschaf een disclaimer gezien die waarschuwt voor allerlei onheil met 'eerder gebruikte anti virus software' en bestanden die de installatie tegenhouden. Kennelijk kunnen ze het product niet zo maken dat het in een keer werkt.
Voor mij niet weer dus.
QUOTE(Berny @ 27.08.2009 00:08)

Hello Josams,
Sorry dat het niet wil lukken.
Ik gebruik reeds jaren
probleemloos Kaspersky,
maar op sommige systemen zijn er af en toe verdoken toestanden waar het
soms moeilijk is om eruit te geraken (vooral op afstand ....).
Iedereen deed hier zijn best om u bij te staan.
Ik weet niet of ik deze thread goed doorgenomen heb
maar
voor herinstallatie kan een opruiming van de registry soms ook een oplossing zijn
bvb met
http://www.macecraft.com/ptlite/All the best ....
Berny +++
beste Berny,
bedankt voor je bericht. Iedereen doet zijn best dat weet ik.
Ik zal je advies opvolgen. Als het werkt ben je held van de maand !
QUOTE(Josams @ 26.08.2009 22:15)

Iedereen doet zijn best dat weet ik.
Dank u , in naam van iedereen ...
Berny ++++
QUOTE(Josams @ 26.08.2009 22:13)

nee geen vista.
ik koop een product die niet deugdelijk werkt, hoe dat komt laat ik in het midden, vervolgens geeft Kaspersky de oplossing om alles van je pc te rippen, 10 keer te installeren en vervolgens werkt het nog niet. In het recht heet dit 'toerekenbare tekortkoming in de nakoming' oftwel wanprestatie. Ik heb nergens bij aanschaf een disclaimer gezien die waarschuwt voor allerlei onheil met 'eerder gebruikte anti virus software' en bestanden die de installatie tegenhouden. Kennelijk kunnen ze het product niet zo maken dat het in een keer werkt.
Voor mij niet weer dus.
Gewoon een mail naar: register@kaspersky.nl en je geld terug vragen.
QUOTE(Tonky @ 27.08.2009 00:27)

Gewoon een mail naar: register@kaspersky.nl en je geld terug vragen.
goeie aftersales ook bij KASPERSKY, ze denken goed mee met de klant !
Dus neemt u contact op met technisch support, wellicht kunnen ze daar het probleem oplossen.
Aangezien u een technische vraag heeft en geen vraag over de registratie of betaling verzoeken wij u uw vraag in te dienen via ons helpdesksysteem.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik weet dat het achteraf is, maar misschien heb je er iets aan voor de toekomst.
Voordat je iets koopt gebruik eerst de probeer versie, bijna alle software heeft die mogelijkheid, dat voorkomt gelazer achteraf.
QUOTE(Tonky @ 27.08.2009 15:48)

Als je niet bij Kaspersky zelf gekocht hebt is dat niet zo vreemd.
Als je bv een Miele stofzuiger koopt bij Mediamarkt en er is iets mee moet je ook naar de Mediamarkt terug en niet naar Miele.
Reclameren doe je daar waar je gekocht hebt, ik ging er vanuit dat je bij Kaspersky gekocht had.
Ik weet dat het achteraf is, maar misschien heb je er iets aan voor de toekomst.
Voordat je iets koopt gebruik eerst de probeer versie, bijna alle software heeft die mogelijkheid, dat voorkomt gelazer achteraf.
bedankt voor je trial versie advies. Je Mediamarkt gaat helaas niet op, zowel fabrikant als leverancier dienen aan de Wet Koop en Garantie te voldoen. De consument heeft een forumkeuze, ofwel naar de leverancier ofwel de fabrikant. De leverancier is in de meeste gevallen makkelijker.
Ik vind die 'anonieme call center houding' van Kaspersky gewoon vervelend; stel je voor dat je ouders zo'n product kopen!! Nogmaals er staat nergens dat je bovengemiddelde technische kennis moet bezitten om dit product normaal te laten draaien.
Op advies van de helpdesk heb ik allerlei programmas verwijderd (acer software) en nu krijg ik allerlei foutmeldingen bij het opstarten. Overigens heeft dit advies ook niet geholpen !!!
Je begrijpt dat ik geen ambassadeur wordt van Kaspersky software en dat ik nog heel lang zal terug denken aan deze ellende.
Ik ben het niet met jou eens, als je je geld terug wilt voor een product dien je in eerste instantie terug te gaan naar de verkoper van dat product en niet de maker van het product.
Maar dit terzijde.
Deze opmerking: Ik vind die 'anonieme call center houding' van Kaspersky gewoon vervelend
Is mij niet duidelijk, wat is er anoniem, en heb je geen snel antwoord gekregen?
Als je met de kavremover tool forceert om het product te verwijderen ?
Dus: kavremover10 kav2010
Daarna nog een keer herhalen maar dan voor de oude versie ; kavremover10 kav2009
Dat zou wellicht de oplossing kunnen bieden.
Probeer daarna ook zeker de allernieuwste installer ( .463 ) te gebruiken.
Guido de Moor
18.09.2009 19:28
Ik heb hetzelfde. Ik had de versie 2009 welke over 6 dagen ongeldig was. Via de site de nieuwe versie besteld en nu ben ik al 1 dag bezig met mij aanmelden, opstarten, bellen, registreren etc. etc. Maar nog niets. Ik heb de volgende mail ontvangen nav mijn telefoontje.
Geachte Heer / Mevrouw,
De-installeer de protectie en gebruik hierna de removal tool voor onze versie van 2010 ( De-installeer alles behoud dus niet uw activatie informatie).
De removal tool is te downloaden via onderstaande link:
http://support.kaspersky.com/kis2010/service?qid=208279463
Download de protectie opnieuw
Deze is te downloaden via onderstaande link:
http://www.kaspersky.nl/nl/product_updates
Let op dat u het goede product selecteert.
Installeer na het downloaden de applicatie op uw systeem.
U krijgt tijdens de configuratie wizard de optie tot activeren.
kies er nu voor om een proeflicentie te activeren.
Update de antivirus protectie.
Herstart het systeem.
Nu kunt u de status controleren door op de knop support te klikken in het hoofdvenster van de protectie.
Hier dient nu achter het buildnummer een “a” te staan.
Als dit er staat is uw beveiliging voorzien van de laatste updates en kunt u uw activatiecode opnieuw invoeren.
Dit kunt u doen door op licentie te klikken in het hoofdvenster.
Hierna kunt u ervoor kiezen om een nieuwe activatiecode in te geven.Niets van dit alles werkt, remove wel natuurlijk maar bij installeren, weer hetzelfde.
Voorbeelden op hun site zijn op basis van de versie 2009 en zijn bij mij compleet anders.
HELP HELP, IK BAAL HIER ECHT VAN!!!!
Hi,
Er zijn verschillende zaken aan de orde, dus ik heb hetzelfde is een beetje vaag.
Wat is precies het probleem?
Of wilde je toch je order annuleren??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.