Sinds installatie Kasperksy is alles erg traag op het netwerk. Met de helpdesk al diverse dingen getest en is nu al iets beter maar niet optimaal. Uiteindelijk was de conclusie dat we de programma’s moesten excluden van de scan. Dit is natuurlijk geen optie want dan heeft het scannen geen nut meer. Tevens helpt het excluden niet want dat hebben we natuurlijk getest. Het wordt dan wel iets beter maar niet zoals het was.
Als je een progamma opstart duurt het erg lang tot het opgestart is, hierna werkt het gewoon zoals het hoort. Is dus alleen als je het progamma opent. Wanneer je Kasperksy uitzet werkt het opstarten wel normaal.
Alles wordt vanaf de Win2k3 SBS server via pollicies geregeld. We hebbel al erg veel uitgeschakeld voor scannen. Hierdoor is het opstarten van programma’s alleen nog traag. De eerste dagen was echt alles traag. Is dus al een vooruitgang maar niet optimaal. Misschien dat iemand hier nog een ingeving heeft wat er aan instellingen verkeerd kan zijn ?
Gaat hier om Kaspersky 6,0
open Eingenschappen van Werkstation Policy
ga naar tabblad Setting. in dropdown menu Kies component File Anti-Virus.
klik recht op Customize, ga naar tabblad Protection Scope. vink uit: ALL Network Drives
klik Apply
Ga terug naar dropdown menu, kies Service.
onder vakje troubleshooting. Vink aan
Compatiblilty Mode For Programms using self-protection Methods..
klik Apply/OK.
bevestig wat hierna de resultaten.
Deze heb ik samen met de helpdesk eergisteren uitgevoerd. Zindsdien zijn de progammas alleen nog bij het opstarten traag.
over welke programma's hebben we het ?
wilt u een systeem log aanmaken van 1 van de probleem PC's; gemaakt met onze tool GetSystemInfo:
http://support.kaspersky.com/downloads/uti...tsysteminfo.zip
Diverse progammas
Maar vooral Navission Finacial
Log kan ik maandag pas maken dan meer info over die log.
al deze applicatie zoals "Navission Finacial" kunnen zonder problemen toegevoegd worden in de uitzondering regels (om niet gescand te worden)
hier hoeft u niet bang voor te zijn dat deze applicatie's een virus kunnen bevatten of gaan koppelen/verspreiden. background scan blijft altijd zijn werk uitvoeren.
of in de Werkstation Policy Scan excutions aanpassen, Tabblad Additional.
probeer ook ander opties dat alleen Smart mode
Hierbij de log
Klik hier!Ik heb nu ook de DLLs gexclude van de navision map en dat werkt nu weer redelijk normaal op deze pc zover ik kan testen.
ik heb u een PM verzonden
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.